Monday, September 04, 2006

Vali KORD!


on ilma seletamatagi täiesti selge, et inimeste liikumiseks suurtel kiirustel ning eriti hulgakaupa on ohutuse huvides rentaabel sättida paika miskid reeglid ja kord. et siis nagu kõik enamvähem umbes teavad mida tohib ja mida mitte. kaasaegsemas kõnepruugis on sellele käsuraamatule antud nimeks LIIKLUSEESKIRI.

kui mõni peaks tahtma omale liikluses liikumiseks lubatähte, siis ta lääp ja teeb eksami, et kõik need reeglid on talle selgeks saanud. eksamil tuleb ette lihtsamaid küsimusi märkidest ja värkidest aga ka päris keerukaid mõtteraignat nõudvaid päringuid. siin mõned neist:

Maanteel sõidab teist mööda sõiduauto ja "lõikab" teile pärast seda ette. Kuidas peaksite käituma?

Surun oma ärrituse alla ja sõidan edasi, suurendades veidi pikivahet.

Annan juhile helisignaali ja tuledega tema valest käitumisest märku ning sõidan talle tihedalt kannule - sellega elan ma ühtlasi ka oma ärrituse välja.

Tunnen väljakutset ja asun ise möödasõidule.

Mille järgi on võimalik ära tunda head juhti?

Ta käitub viisakalt, sõidab rahulikult ega näita oma üleolekut.

Ta kasutab ära iga võimalust möödasõiduks, teiste maharaputamiseks ning oma üleoleku näitamiseks.

Ta sõidab temperamentselt, et oma võimeid tõestada.

Mis võib põhjustada liiklusõnnetusi pärast diskokülastusi?

Noore juhi vähene kogemus, eriti sõidul pimeda ajal.

Noore juhi püüd kaaslaste poolehoidu võita.

Noore juhi püüd riskantsete manöövritega kaaslaste poolehoidu võita.

Vahetult enne sõitmahakkamist ärritusite väga. Mis on õige?

Ärritunult sõitmahakkamine on ohtlik.

Maandan oma viha liikluses.

Sõites öösel sõiduautoga järgmisele diskole, tahab grupp noori kaassõitjaid vältida meeleolu langemist sõidu ajal. Nad laulavad, naeravad ja autoraadio mängib valjusti. Kuidas peaks sellises olukorras käituma juht?

Ohutuse eest vastutav juht peab end melust välja lülitama ja kaassõitjatele selgitama, et nad teda ei häiriks.

Kõik kaasa tegema, et mitte eralduda seltskonnast.

Grupi meeleolu riskantsete manöövrite abil veelgi üles kütma.

Kus tuleks arvestada teekatte jäätumisest (nn must jää) tulenevat ohtu?

Sildadel.

Metsavahelisel teel.

Äsja liivatatud teel.

Pärast seda, kui olete pikemat aega maanteel üsna aeglaselt sõitva sõiduauto taga sõitnud, mis teid ärritas, võite te lõpuks mööda sõita. Kuidas peaksite käituma?

Kontrollin oma ärritust ja sõidan mööda. Sealjuures hoian piisavat külgvahet, oma sõidurajale naasmisel ka ohutut pikivahet.

Kutsun ta korrale nii, et "lõikan" talle möödasõidu lõpetamisel ette.


Nagu juuresolevalt pildilt näha võib, ennem saa miilitsaks ja siis pargi kus tahad :)
LE§ 151. Peatuda ei tohi: ...
5) kohas, kus seisev sõiduk teeb võimatuks teiste sõidukite liikumise või takistab jalakäijaid;
6) ülekäigurajal või jalgrattatee sõiduteega ristumise kohal või lähemal kui 5 m enne neid kohti, kahesuunalise tee vasakul poolel peatudes aga lähemal kui 5 m pärast neid kohti;
14) ristuva sõidutee äärele lähemal kui 5 m, kuid mitte kohakuti ristuva kõnniteega;

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home